REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
www.sklep.ajs-art.com
§ 1. Postanowienia ogólne:
- Regulamin określa zasady korzystania z platformy sklepu internetowego pod adresem www.sklep.ajs-art.com, który jest prowadzony przez AJS-ART SP. Z O.O. z siedzibą w Pruszczu Gdańskim.
- Zasady przetwarzania danych osobowych są określone na stronie www.sklep.ajs-art.com w odrębnej zakładce pn. Polityka Prywatności.
§ 2. Definicje
Stosowane w niniejszym Regulaminie pojęcia mają następujące znaczenie:
- Klient: użytkownik Sklepu Internetowego, w tym każdy kupujący.
- Konsument: osoba fizyczna składająca Zamówienie niezwiązane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Dzień Roboczy – dzień tygodnia z wyłączeniem sobót, niedziel i dni ustawowo wolnych od pracy.
- Konto Klienta – indywidualne konto w Sklepie Internetowym założone przez osobę fizyczną działającą we własnym imieniu lub w imieniu osoby prawnej albo jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej.
- Produkt – rzecz wystawiona do sprzedaży w Sklepie Internetowym.
- Regulamin – niniejszy Regulamin.
- Sklep Internetowy - platforma internetowa prowadzona przez AJS-ART Sp. z o.o. pod adresem sklep.ajs-art.com.
- Sprzedawca: AJS-ART. Sp. z o.o. z siedzibą w Pruszczu Gdańskim (83-000) przy ul. Czarnieckiego 20.
- Umowa Sprzedaży – umowa pomiędzy Klientem i Sprzedawcą, w ramach której Sprzedawca sprzedaje Produkt na rzecz Klienta, a Klient zobowiązuje się do zapłaty Ceny, kosztów transportu Produktu oraz odbioru Produktu.
- Zamówienie: oświadczenie Klienta wyrażające wolę zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość, składane z wykorzystaniem środków porozumienia się na odległość (w sklepie Internetowym, telefonicznie, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na formularzu kontaktowym).
§ 3. Dane Sprzedawcy, w tym dane kontaktowe
- Nazwa Sprzedawcy: AJS-ART Sp. z o.o.
- Adres siedziby Sprzedawcy: ul. Czarnieckiego 20, 83-000 Pruszcz Gdański
- NIP: 604-01-58-897
- REGON 221814616
- Nr KRS: 0000445390
- Sąd Rejestrowy: Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku Wydział VII Gospodarczy
- adres poczty elektronicznej:biuro@ajs-art.com ; ajs@ajs-art.com
- numer telefonu do kontaktu +48797971061;+48504217930;+48797971063.
§ 4. Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną
- W ramach Sklepu Internetowego Sprzedawca:
1) Prowadzi sprzedaż wysyłkową Produktów na terenie Polski i za granicę,
2) Świadczy nieodpłatnie na rzecz Klientów następujące usługi:
a) Założenia i prowadzenia Konta Klienta, w tym przechowywania i udostępniania Klientowi historii Zamówień,
b) Udostępniania formularzy Zamówień w celu zawarcia Umowy Sprzedaży,
c) Prezentacji Produktów dostępnych w Sklepie Internetowym
- Usługi, o których mowa w ust. 1 pkt. 2 lit. a powyżej, są świadczone na podstawie umowy o prowadzenia Konta Klienta. Taka umowa jest zawarta z chwilą rejestracji przez Klienta konta w Sklepie Internetowym, po uprzedniej akceptacji niniejszego Regulaminu.
- Umowa o prowadzenie Konta Klienta ulega rozwiązaniu:
a) z chwilą likwidacji Konta przez Klienta
b) z chwilą zamknięcia Konta przez Sprzedawcę z uwagi na sprzeczne z niniejszym Regulaminem korzystanie z Konta przez Klienta.
§ 5. Produkty
- W Sklepie Internetowym dostępne są Produkty:
a) w bieżącej sprzedaży – oznaczone jako „Dodaj do koszyka”, „kup teraz”
b) wykonywane na zamówienie (rękodzieło) – oznaczone jako „na zamówienie po kontakcie telefonicznym”
- Większość Produktów to rękodzieła wykonane z bursztynu. Produkt wykonywany na zamówienie może nieznacznie różnić się od wzoru prezentowanego w Sklepie Internetowym z uwagi na różnice w kształcie, kolorze, teksturze, ziarnie lub wzorze zastosowanego surowca.
§ 6. Ogólne warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży
- By zawrzeć Umowę Sprzedaży Klient musi posiadać aktywny adres e-mail.
- Zamówienia mogą składać osoby fizyczne, które ukończyły 16 lat.
- Informacje przedstawione w Sklepie Internetowym stanowią skierowane przez Sprzedawcę do Klienta zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego. Nie stanowią natomiast wiążącej Sprzedawcy oferty zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Umowa Sprzedaży jest zawarta z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia Zamówienia.
- W przypadku Zamówień obejmujących łącznie kilka Produktów, przyjmuje się, że w odniesieniu do każdego z tych Produktów Klient składa odrębną ofertę. Jeżeli któryś z zamówionych Produktów jest niedostępny, Zamówienie zostanie zrealizowane w pozostałym zakresie.
- Do każdej przesyłki dołączony zostanie paragon fiskalny. Na życzenie Klienta Sprzedawca wystawi fakturę VAT.
§ 7. Sposoby składania Zamówień
Zamówienia można składać z wykorzystaniem następujących sposobów porozumiewania się na odległość:
a) w Sklepie Internetowym – wypełniając formularz Zamówienia,
b) w formularzu kontaktowym, który jest dostępny na platformie Sklepu Internetowego
c) w wiadomości e-mail wysłanej na adres Sprzedawcy biuro@ajs-art.com ; ajs@ajs-art.com
d) telefonicznie – pod numerem telefonu +48797971061;+48504217930;+48797971063
§ 8. Szczegółowe zasady składania Zamówień i zawierania Umów Sprzedaży
- Zamówienia składane w Sklepie Internetowym na Produkty dostępne w opcji „Dodaj do koszyka”,„kup teraz”
- Żeby złożyć w Sklepie Internetowym Zamówienie Klient:
a) wybiera Produkt i dodaje go do koszyka
b) wybiera sposób i koszt dostawy
c) wybiera formę płatności (z góry lub za pobraniem)
d) wprowadza dane i adres dostawy
e) potwierdza zapoznanie się z Regulaminem
f) zatwierdza Zamówienie klikając w przycisk „zamawiam z obowiązkiem zapłaty”
g) po przekierowaniu do systemu płatności, może dokonać zapłaty elektronicznej.
- Po złożeniu przez Klienta Zamówienia na podany przez niego adres e-mail wysyłane jest automatyczne potwierdzenie złożenia Zamówienia.
- W terminie 1 dnia roboczego od złożenia Zamówienia przez Klienta, Sprzedawca informuje Kupującego o przyjęciu Zamówienia lub jego odrzuceniu (w części lub całości). Jednocześnie Sprzedawca potwierdza istotne warunki Zamówienia, w tym cenę i koszty przesyłki. Z chwilą takiego potwierdzenia przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę zostaje zawarta Umowa Sprzedaży.
- Jeżeli Klient nie dokonał wcześniej zapłaty należności albo nie wybrał dostawy za pobraniem, jest zobowiązany do zapłaty ceny wraz z kosztami dostawy w terminie 7 dni od daty potwierdzenia przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę. W przypadku bezskutecznego upływu tego terminu, w tym w przypadku zapłaci części należności, Sprzedawca może odstąpić od umowy po wyznaczeniu Klientowi dodatkowego terminu zapłaty.
- Zamówienia na Produkty dostępne w opcji „na zamówienie”
- W celu zakupu Produktu dostępnego „na zamówienie” należy skontaktować się ze Sprzedawcą telefonicznie, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub formularza kontaktowego w Sklepie Internetowym.
- Sprzedawca potwierdzi złożenie Zamówienia, wysyłając wiadomość e-mail na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej, w której przedstawi warunki realizacji Zamówienia, w tym cenę, termin zapłaty ceny lub zaliczki na poczet ceny, oraz udostępni Klientowi Regulamin.
- Klient zobowiązany jest do zatwierdzenia warunków Zamówienia, o których mowa w pkt. 2-3 powyżej.
- Następnie Sprzedawca potwierdzi przyjęcie Zamówienia, wysyłając wiadomość e-mail na wskazany przez Klienta adres poczty elektronicznej. Z chwilą takiego potwierdzenia przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę zostaje zawarta Umowa Sprzedaży.
- Termin realizacji Zamówień na Produkty „na zamówienie” może wynieść do 60 dni ( w zależności od dostępności surowca i czasu produkcji)
- Zamówienia składane telefonicznie, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na formularzu kontaktowym
- Do składanych telefonicznie, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na formularzu kontaktowym zamówień na Produkty dostępne w opcji „kup teraz” zastosowanie mają pkt. 2, 4 i 5 powyżej.
- Jeżeli Klient nie wybrał dostawy za pobraniem, jest zobowiązany do zapłaty ceny wraz z kosztami dostawy w terminie 7 dni od daty potwierdzenia przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę. W przypadku bezskutecznego upływu tego terminu, w tym w przypadku zapłaci części należności, Sprzedawca może odstąpić od umowy po wyznaczeniu Klientowi dodatkowego terminu zapłaty.
§ 9. Sposób zapłaty
Cenę wraz z kosztami dostawy można zapłacić:
a) Zwykłym przelewem
b) Za pośrednictwem platformy płatniczej, do której Klient zostanie przekierowany bezpośrednio po złożeniu Zamówienia.
c) Za pobraniem.
§ 10. Koszty wysyłki
- Składając Zamówienie, Klient wybiera sposób dostawy spośród proponowanych przez Sprzedawcę.
- Koszty dostawy w wysokości określonej w formularzu Zamówienia na Stronie Internetowej pokrywa Klient, chyba że dostępna jest opcja bezpłatnej dostawy.
- W przypadku sprzedaży za granicę, koszty wysyłki są ustalane indywidualnie dla każdego Zamówienia.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo odmowy realizacji Zamówienia na adres skrzynki pocztowej lub do hotelu.
§ 11. Termin realizacji Zamówienia
- Sprzedawca dostarcza Towar w terminie określonym w potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia, nie dłuższym niż 30 dni od daty zawarcia Umowy Sprzedaży.
- W przypadku ewentualnych opóźnień, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem w celu ustalenia szczegółów dostawy.
§ 12. Prawo odstąpienia od umowy
- W terminie 14 dni od daty odebrania Produktu dostarczonego przez Sprzedawcę Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów innych niż określone poniżej w ust. 7 i 9.
- W celu odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Konsument jest zobowiązany do złożenia Sprzedawcy oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Oświadczenie może być złożone Sprzedawcy:
a) na piśmie (wysłanym na adres Sprzedawcy)
b) w wiadomości elektronicznej wysłanej przez Konsumenta z adres e-mail wskazanego przy składaniu Zamówienia.
- Z treści oświadczenia musi jednoznacznie wynikać wola odstąpienia przez Konsumenta od Umowy Sprzedaży. Oświadczenie może, ale nie musi, być złożone na formularzu dostarczonym przez Sprzedawcę przy zawarciu Umowy Sprzedaży.
- Do zachowania terminu, o którym mowa w pkt. 1, wystarczy wysłanie oświadczenia do Sprzedawcy przed jego upływem.
- Z zastrzeżeniem ust. 10 poniżej Sprzedawca, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, zwróci konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu.
- Jeżeli Konsument, zawierając Umowę Sprzedaży, wybrał sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy (tj. koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy).
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności do tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Do zwracanego Produktu należy dołączyć otrzymany od Sprzedawcy paragon fiskalny, lub fakturę sprzedaży jeśli zakup był dokonany na firmę. Brak załączonego dowodu zakupu (paragon lub faktura) w przesyłce zwrotnej, skutkować może nierozpatrzeniem pozytywnej reklamacji lub zwrotu towaru, a tym samym brak możliwości zwrócenia otrzymanej kwoty za dany towar.
- Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy także przed przyjęciem oferty przez Sprzedawcę. W takim wypadku oferta Konsumenta (Zamówienie) przestaje wiązać.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi, jeżeli przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego indywidualnych potrzeb.
§ 13. Zasady rękojmi za wady Produktu
- Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Klientowi Produktu bez wad.
- Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta za wady fizyczne lub prawne Produktu w ramach rękojmi za wady (art. 556 i nast. Kodeksu Cywilnego).
- Produkt ma wadę, jeżeli jest niezgodny z Umową Sprzedaży:
a) Nie ma właściwości, które powinien mieć ze względu cel oznaczony w Umowie Sprzedaży albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia,
b) Nie ma właściwości , o których istnieniu Sprzedawca zapewnił Klienta, w tym przedstawiając próbkę lub wzór,
c) Nie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował Sprzedawcę przy zawarciu Umowy, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia,
d) Został wydany Klientowi w stanie nieuzpełnym.
- Jeżeli Produkt ma Wady, Klient powinien zawiadomić Sprzedawcę o stwierdzeniu wady.
- Klient może:
a) żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo
b) żądać usunięcia wady albo
c) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie.
d) klient nie może odstąpić o umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
- Sprzedawca jest obowiązany wymienić Produkt na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
- Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi wobec Konsumenta, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od daty dostarczenia Produktu Klientowi.
- W stosunku do Klientów innych niż konsumenci odpowiedzialność Sprzedawcy jest ograniczona w ten sposób, że Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada zostanie fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem 6 miesięcy od daty dostarczenia Produktu Klientowi.
§ 14. Warunki świadczenia usług drogą elektroniczną
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się usługodawca
- Korzystanie ze Sklepu Internetowego wymaga spełnienia przez urządzenie końcowe i system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, Wymagań Technicznych.
- Minimalne wymagania techniczne, których spełnienie jest niezbędne do korzystania z systemu teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca, w tym zawarcia Umowy Sprzedaży, to:
a) Komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu i umożliwiające poprawne wypełnianie formularzy.
b) Dostęp do poczty elektronicznej (adres e-mail)
c) Przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 17.0 lub wyższej lub Internet Explorer w wersji 10.0 lub wyższej, Opera w wersji 12.0 lub wyższej, Google Chrome w wersji 23.0 lub wyższej, Safari w wersji 5.0 lub wyższej
d) Zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768
e) Włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascipt
f) Telefon – w przypadku składania zamówienia przez telefon.
- Zakaz dostarczania przez usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym
Zakazane jest dostarczanie lub przekazywanie przez Klienta w ramach Sklepu Internetowego jakichkolwiek treści zabronionych przez przepisy prawa, w szczególności treści naruszającego majątkowe prawa autorskie albo dobra osobiste.
§ 15. Tryb postępowania reklamacyjnego
- Wszelkie reklamacje, w tym reklamacje dotyczące działania Sklepu Internetowego lub dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną, mogą być zgłaszane do Sprzedawcy:
a) Pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy
b) Za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Sprzedawcy.
- Sprzedawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację Konsumenta w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania.
- Jeżeli Sprzedawca nie udzieli odpowiedzi na reklamacje w terminie, uważa się, że uznał reklamację.
- Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje konsumentowi w taki sam sposób, w jaki została złożona reklamacja.
- Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające udzielenie odpowiedz (imię i nazwisko lub pełna nazwa, adres lub adres e-mail).
§ 16. Informacje o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur
- W przypadku nieuwzględnienia przez Sprzedawcę reklamacji i w innych sprawach związanych ze Sklepem Internetowym lub Umową Sprzedaży Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- Konsument może w szczególności:
a) Zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży (patrz: art. 37 ustawy z dnia 15.12.2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz. U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.)
b) Zwrócić się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporu między Klientem a Sprzedawcą (patrz: art. 36 ustawy z dnia 15.12.2000 r. o Inspekcji Handlowej, Dz. U. z 2001 r. na 4, poz. 25 ze zm.),
c) Skorzystać z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (np. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich)
d) Złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR: http://ec.europa.eu/conumers/odr/.
e) Uzyskać na ww. platformie internetowej dodatkowe informacje na temat form pozasądowego rozstrzygania sporów między Przedsiębiorcami i Konsumentami.