REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

www.sklep.ajs-art.com

 

 § 1. Postanowienia ogólne:

 

  1.       Regulamin określa zasady korzystania z platformy sklepu internetowego pod adresem www.sklep.ajs-art.com, który jest prowadzony przez AJS-ART SP. Z O.O. z siedzibą w Pruszczu Gdańskim.
  2.       Zasady przetwarzania danych osobowych są określone na stronie www.sklep.ajs-art.com w odrębnej zakładce pn. Polityka Prywatności.

 

§ 2. Definicje

 

Stosowane w niniejszym Regulaminie pojęcia mają następujące znaczenie:

  1.       Klient: użytkownik Sklepu Internetowego, w tym każdy kupujący.
  2.       Konsument: osoba fizyczna składająca Zamówienie niezwiązane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  3.       Dzień Roboczy – dzień tygodnia z wyłączeniem sobót, niedziel i dni ustawowo wolnych od pracy.
  4.       Konto Klienta – indywidualne konto w Sklepie Internetowym założone przez osobę fizyczną działającą we własnym imieniu lub w imieniu osoby prawnej albo jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej.
  5.       Produkt – rzecz wystawiona do sprzedaży w Sklepie Internetowym.
  6.       Regulamin – niniejszy Regulamin.
  7.       Sklep Internetowy - platforma internetowa prowadzona przez AJS-ART Sp. z o.o. pod adresem sklep.ajs-art.com.
  8.       Sprzedawca: AJS-ART. Sp. z o.o. z siedzibą w Pruszczu Gdańskim (83-000) przy ul. Czarnieckiego 20.
  9.       Umowa Sprzedaży – umowa pomiędzy Klientem i Sprzedawcą, w ramach której Sprzedawca sprzedaje Produkt na rzecz Klienta, a Klient zobowiązuje się do zapłaty Ceny, kosztów transportu Produktu oraz odbioru Produktu.
  10.    Zamówienie: oświadczenie Klienta wyrażające wolę zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość, składane z wykorzystaniem środków porozumienia się na odległość (w sklepie Internetowym, telefonicznie, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na formularzu kontaktowym).

 

§ 3. Dane Sprzedawcy, w tym dane kontaktowe

 

  1.       Nazwa Sprzedawcy: AJS-ART Sp. z o.o.
  2.       Adres siedziby Sprzedawcy: ul. Czarnieckiego 20, 83-000 Pruszcz Gdański
  3.       NIP: 604-01-58-897
  4.       REGON 221814616
  5.       Nr KRS: 0000445390
  6.       Sąd Rejestrowy: Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku Wydział VII Gospodarczy
  7.       adres poczty elektronicznej:biuro@ajs-art.com ; ajs@ajs-art.com
  8.       numer telefonu do kontaktu +48797971061;+48504217930;+48797971063.

 

§ 4. Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną

 

  1.       W ramach Sklepu Internetowego Sprzedawca:

1)      Prowadzi sprzedaż wysyłkową Produktów na terenie Polski i za granicę,

2)      Świadczy nieodpłatnie na rzecz Klientów następujące usługi:

a)       Założenia i prowadzenia Konta Klienta, w tym przechowywania i udostępniania Klientowi historii Zamówień,

b)      Udostępniania formularzy Zamówień w celu zawarcia Umowy Sprzedaży,

c)       Prezentacji Produktów dostępnych w Sklepie Internetowym

  1.       Usługi, o których mowa w ust. 1 pkt. 2 lit. a powyżej, są świadczone na podstawie umowy o prowadzenia Konta Klienta. Taka umowa jest zawarta z chwilą rejestracji przez Klienta konta w Sklepie Internetowym, po uprzedniej akceptacji niniejszego Regulaminu.
  2.       Umowa o prowadzenie Konta Klienta ulega rozwiązaniu:

a)       z chwilą likwidacji Konta przez Klienta

b)      z chwilą zamknięcia Konta przez Sprzedawcę z uwagi na sprzeczne z niniejszym Regulaminem korzystanie z Konta przez Klienta.

 

§ 5. Produkty

 

  1.       W Sklepie Internetowym dostępne są Produkty:

a)       w bieżącej sprzedaży – oznaczone jako „Dodaj do koszyka”, „kup teraz”

b)      wykonywane na zamówienie (rękodzieło) – oznaczone jako „na zamówienie po kontakcie telefonicznym”

  1.       Większość Produktów to rękodzieła wykonane z bursztynu. Produkt wykonywany na zamówienie może nieznacznie różnić się od wzoru prezentowanego w Sklepie Internetowym z uwagi na różnice w kształcie, kolorze, teksturze, ziarnie lub wzorze zastosowanego surowca.

 

§ 6. Ogólne warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży

 

  1.       By zawrzeć Umowę Sprzedaży Klient musi posiadać aktywny adres e-mail.
  2.       Zamówienia mogą składać osoby fizyczne, które ukończyły 16 lat.
  3.       Informacje przedstawione w Sklepie Internetowym stanowią skierowane przez Sprzedawcę do Klienta zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego. Nie stanowią natomiast wiążącej Sprzedawcy oferty zawarcia Umowy Sprzedaży.
  4.       Umowa Sprzedaży jest zawarta z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia Zamówienia.
  5.       W przypadku Zamówień obejmujących łącznie kilka Produktów, przyjmuje się, że w odniesieniu do każdego z tych Produktów Klient składa odrębną ofertę. Jeżeli któryś z zamówionych Produktów jest niedostępny, Zamówienie zostanie zrealizowane w pozostałym zakresie.
  6.       Do każdej przesyłki dołączony zostanie paragon fiskalny. Na życzenie Klienta Sprzedawca wystawi fakturę VAT.

 

§ 7. Sposoby składania Zamówień

 

Zamówienia można składać z wykorzystaniem następujących sposobów porozumiewania się na odległość:

a)       w Sklepie Internetowym – wypełniając formularz Zamówienia,

b)      w formularzu kontaktowym, który jest dostępny na platformie Sklepu Internetowego

c)       w wiadomości e-mail wysłanej na adres Sprzedawcy  biuro@ajs-art.com ; ajs@ajs-art.com

d)      telefonicznie – pod numerem telefonu +48797971061;+48504217930;+48797971063

 

§ 8. Szczegółowe zasady składania Zamówień i zawierania Umów Sprzedaży

  1.       Zamówienia składane w Sklepie Internetowym na Produkty dostępne w opcji „Dodaj do koszyka”,„kup teraz”

 

  1.       Żeby złożyć w Sklepie Internetowym Zamówienie Klient:

a)       wybiera Produkt i dodaje go do koszyka

b)      wybiera sposób i koszt dostawy

c)       wybiera formę płatności (z góry lub za pobraniem)

d)      wprowadza dane i adres dostawy

e)      potwierdza zapoznanie się z Regulaminem

f)        zatwierdza Zamówienie klikając w przycisk „zamawiam z obowiązkiem zapłaty”

g)       po przekierowaniu do systemu płatności, może dokonać zapłaty elektronicznej.

  1.       Po złożeniu przez Klienta Zamówienia na podany przez niego adres e-mail wysyłane jest automatyczne potwierdzenie złożenia Zamówienia.
  2.       W terminie 1 dnia roboczego od złożenia Zamówienia przez Klienta, Sprzedawca informuje Kupującego o przyjęciu Zamówienia lub jego odrzuceniu (w części lub całości). Jednocześnie Sprzedawca potwierdza istotne warunki Zamówienia, w tym cenę i koszty przesyłki. Z chwilą takiego potwierdzenia przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę zostaje zawarta Umowa Sprzedaży.
  3.       Jeżeli Klient nie dokonał wcześniej zapłaty należności albo nie wybrał dostawy za pobraniem, jest zobowiązany do zapłaty ceny wraz z kosztami dostawy w terminie 7 dni od daty potwierdzenia przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę. W przypadku bezskutecznego upływu tego terminu, w tym w przypadku zapłaci części należności, Sprzedawca może odstąpić od umowy po wyznaczeniu Klientowi dodatkowego terminu zapłaty.

 

  1.       Zamówienia na Produkty dostępne w opcji „na zamówienie”

 

  1.       W celu zakupu Produktu dostępnego „na zamówienie” należy skontaktować się ze Sprzedawcą telefonicznie, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub formularza kontaktowego w Sklepie Internetowym.
  2.       Sprzedawca potwierdzi złożenie Zamówienia, wysyłając wiadomość e-mail na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej, w której przedstawi warunki realizacji Zamówienia, w tym cenę, termin zapłaty ceny lub zaliczki na poczet ceny, oraz udostępni Klientowi Regulamin.
  3.       Klient zobowiązany jest do zatwierdzenia warunków Zamówienia, o których mowa w pkt. 2-3 powyżej.
  4.       Następnie Sprzedawca potwierdzi przyjęcie Zamówienia, wysyłając wiadomość e-mail na wskazany przez Klienta adres poczty elektronicznej. Z chwilą takiego potwierdzenia przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę zostaje zawarta Umowa Sprzedaży.
  5.       Termin realizacji Zamówień na Produkty „na zamówienie” może wynieść do 60 dni ( w zależności od dostępności surowca i czasu produkcji)

 

  1.       Zamówienia składane telefonicznie, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na formularzu kontaktowym

 

  1.       Do składanych telefonicznie, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na formularzu kontaktowym zamówień na Produkty dostępne w opcji „kup teraz” zastosowanie mają pkt. 2, 4 i 5 powyżej.
  2.       Jeżeli Klient nie wybrał dostawy za pobraniem, jest zobowiązany do zapłaty ceny wraz z kosztami dostawy w terminie 7 dni od daty potwierdzenia przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę. W przypadku bezskutecznego upływu tego terminu, w tym w przypadku zapłaci części należności, Sprzedawca może odstąpić od umowy po wyznaczeniu Klientowi dodatkowego terminu zapłaty.

 

§ 9. Sposób zapłaty

 

Cenę wraz z kosztami dostawy można zapłacić:

a)       Zwykłym przelewem

b)      Za pośrednictwem platformy płatniczej, do której Klient zostanie przekierowany bezpośrednio po złożeniu Zamówienia.

c)       Za pobraniem.

 

§ 10. Koszty wysyłki

 

  1.       Składając Zamówienie, Klient wybiera sposób dostawy spośród proponowanych przez Sprzedawcę.
  2.       Koszty dostawy w wysokości określonej w formularzu Zamówienia na Stronie Internetowej pokrywa Klient, chyba że dostępna jest opcja bezpłatnej dostawy.
  3.       W przypadku sprzedaży za granicę, koszty wysyłki są ustalane indywidualnie dla każdego Zamówienia.
  4.       Sprzedawca zastrzega sobie prawo odmowy realizacji Zamówienia na adres skrzynki pocztowej lub do hotelu.

 
 

§ 11. Termin realizacji Zamówienia

 

  1.       Sprzedawca dostarcza Towar w terminie określonym w potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia, nie dłuższym niż 30 dni od daty zawarcia Umowy Sprzedaży.
  2.       W przypadku ewentualnych opóźnień, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem w celu ustalenia szczegółów dostawy.

 

§ 12. Prawo odstąpienia od umowy

 

  1.       W terminie 14 dni od daty odebrania Produktu dostarczonego przez Sprzedawcę Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów innych niż określone poniżej w ust. 7 i 9.
  2.       W celu odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Konsument jest zobowiązany do złożenia Sprzedawcy oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  3.       Oświadczenie może być złożone Sprzedawcy:

a)       na piśmie (wysłanym na adres Sprzedawcy)

b)      w wiadomości elektronicznej wysłanej przez Konsumenta z adres e-mail wskazanego przy składaniu Zamówienia.

  1.       Z treści oświadczenia musi jednoznacznie wynikać wola odstąpienia przez Konsumenta od Umowy Sprzedaży. Oświadczenie może, ale nie musi, być złożone na formularzu dostarczonym przez Sprzedawcę przy zawarciu Umowy Sprzedaży.
  2.       Do zachowania terminu, o którym mowa w pkt. 1, wystarczy wysłanie oświadczenia do Sprzedawcy przed jego upływem.
  3.       Z zastrzeżeniem ust. 10 poniżej Sprzedawca, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, zwróci konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu.
  4.       Jeżeli Konsument, zawierając Umowę Sprzedaży, wybrał sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  5.       Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
  6.       Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy (tj. koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy).
  7.    Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności do tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  8.    Do zwracanego Produktu należy dołączyć otrzymany od Sprzedawcy paragon fiskalny, lub fakturę sprzedaży jeśli zakup był dokonany na firmę. Brak załączonego dowodu zakupu (paragon lub faktura) w przesyłce zwrotnej, skutkować może nierozpatrzeniem pozytywnej reklamacji lub zwrotu towaru, a tym samym brak możliwości zwrócenia otrzymanej kwoty za dany towar.

  9.    Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy także przed przyjęciem oferty przez Sprzedawcę. W takim wypadku oferta Konsumenta (Zamówienie) przestaje wiązać.
  10.    Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
  11.    Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi, jeżeli przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego indywidualnych potrzeb.

 
 

§ 13. Zasady rękojmi za wady Produktu

 

  1.       Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Klientowi Produktu bez wad.
  2.       Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta za wady fizyczne lub prawne Produktu w ramach rękojmi za wady (art. 556 i nast. Kodeksu Cywilnego).
  3.       Produkt ma wadę, jeżeli jest niezgodny z Umową Sprzedaży:

a)       Nie ma właściwości, które powinien mieć ze względu cel oznaczony w Umowie Sprzedaży albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia,

b)      Nie ma właściwości , o których istnieniu Sprzedawca zapewnił Klienta, w tym przedstawiając próbkę lub wzór,

c)       Nie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował Sprzedawcę przy zawarciu Umowy, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia,

d)      Został wydany Klientowi w stanie nieuzpełnym.

  1.       Jeżeli Produkt ma Wady, Klient powinien zawiadomić Sprzedawcę o stwierdzeniu wady.
  2.       Klient może:

a)       żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo

b)      żądać usunięcia wady albo

c)       złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie.

d)      klient nie może odstąpić o umowy, jeżeli wada jest nieistotna.

  1.       Sprzedawca jest obowiązany wymienić Produkt na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
  2.       Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi wobec Konsumenta, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od daty dostarczenia Produktu Klientowi.
  3.       W stosunku do Klientów innych niż konsumenci odpowiedzialność Sprzedawcy jest ograniczona w ten sposób, że Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada zostanie fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem 6 miesięcy od daty dostarczenia Produktu Klientowi.

 

§ 14. Warunki świadczenia usług drogą elektroniczną

 

  1.       Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się usługodawca

 

  1.       Korzystanie ze Sklepu Internetowego wymaga spełnienia przez urządzenie końcowe i system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, Wymagań Technicznych.
  2.       Minimalne wymagania techniczne, których spełnienie jest niezbędne do korzystania z systemu teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca, w tym zawarcia Umowy Sprzedaży, to:

a)       Komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu i umożliwiające poprawne wypełnianie formularzy.

b)      Dostęp do poczty elektronicznej (adres e-mail)

c)       Przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 17.0 lub wyższej lub Internet Explorer w wersji 10.0 lub wyższej, Opera w wersji 12.0 lub wyższej, Google Chrome w wersji 23.0 lub wyższej, Safari w wersji 5.0 lub wyższej

d)      Zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768

e)      Włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascipt

f)        Telefon – w przypadku składania zamówienia przez telefon.

 

  1.       Zakaz dostarczania przez usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym

 

Zakazane jest dostarczanie lub przekazywanie przez Klienta w ramach Sklepu Internetowego jakichkolwiek treści zabronionych przez przepisy prawa, w szczególności treści naruszającego majątkowe prawa autorskie albo dobra osobiste.

 

§ 15. Tryb postępowania reklamacyjnego

 

  1.       Wszelkie reklamacje, w tym reklamacje dotyczące działania Sklepu Internetowego lub dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną, mogą być zgłaszane do Sprzedawcy:

a)       Pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy

b)      Za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Sprzedawcy.

  1.       Sprzedawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację Konsumenta w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania.
  2.       Jeżeli Sprzedawca nie udzieli odpowiedzi na reklamacje w terminie, uważa się, że uznał reklamację.
  3.       Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje konsumentowi w taki sam sposób, w jaki została złożona reklamacja.
  4.       Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające udzielenie odpowiedz (imię i nazwisko lub pełna nazwa, adres lub adres e-mail).

 

 § 16. Informacje o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur

 

  1.       W przypadku nieuwzględnienia przez Sprzedawcę reklamacji i w innych sprawach związanych ze Sklepem Internetowym lub Umową Sprzedaży Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
  2.       Konsument może w szczególności:

a)       Zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży (patrz: art. 37 ustawy z dnia 15.12.2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz. U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.)

b)      Zwrócić się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporu między Klientem a Sprzedawcą (patrz: art. 36 ustawy z dnia 15.12.2000 r. o Inspekcji Handlowej, Dz. U. z 2001 r. na 4, poz. 25 ze zm.),

c)       Skorzystać z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (np. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich)

d)      Złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR: http://ec.europa.eu/conumers/odr/.

e)      Uzyskać na ww. platformie internetowej dodatkowe informacje na temat form pozasądowego rozstrzygania sporów między Przedsiębiorcami i Konsumentami.